The Imperial Heritage Melaka

  • Hotel
  • 3 Estrellas

Jalan Merdeka 1, 75000 Malacca

Valoraciones

3.5 sobre 5

Basado en 608 comentarios

  • Ubicación

    4.5 sobre 5
  • Calidad/Precio

    3.5 sobre 5
  • Habitaciones

    3.5 sobre 5
  • Limpieza

    3.5 sobre 5
  • Servicios

    3.5 sobre 5
  • Calidad del sueño

    3.5 sobre 5

Descripción

Ubicación del establecimiento Si te alojas en Imperial Heritage Hotel Melaka, disfrutarás de una céntrica ubicación en Malaca, a pocos pasos de Dataran Pahlawan Melaka Megamall y a cinco minutos a pie de A'Famosa (complejo de vacaciones). Además, ...

Disponibilidad

¿Cuándo quieres alojarte en The Imperial Heritage Melaka?

Descripción general

Ubicación del establecimiento
Si te alojas en Imperial Heritage Hotel Melaka, disfrutarás de una céntrica ubicación en Malaca, a pocos pasos de Dataran Pahlawan Melaka Megamall y a cinco minutos a pie de A'Famosa (complejo de vacaciones). Además, este hotel se encuentra a 1,1 km de Iglesia de San Francisco Javier y a 1,3 km de Malacca River.

Habitaciones
Disfruta de una agradable estancia en una de las 329 habitaciones con televisión LED. Mantén el contacto con los tuyos gracias a la la conexión wifi gratis. El cuarto de baño está provisto de ducha, artículos de higiene personal gratuitos y bidés. Entre las comodidades, se incluyen caja fuerte, hervidor eléctrico y teléfono.

Servicios
Con gimnasio y muchas otras instalaciones recreativas a tu disposición, no te quedará ni un minuto libre. Encontrarás también conexión a Internet wifi gratis y servicios de conserjería.

Para comer
Si tienes ganas de comer algo de cocina china, ve a Restoran Pei Zing, uno de los 7 restaurantes de este hotel, o simplemente llama al servicio de habitaciones con horario limitado. Apaga la sed con tu bebida favorita en el bar o lounge. Se ofrece un desayuno bufé todos los días de 07:00 a 10:00 con un coste adicional.

Servicios de negocios y otros
Tendrás un centro de negocios, tintorería y un servicio de recepción las 24 horas a tu disposición. Hay un aparcamiento sin asistencia (de pago) disponible.

Datos de Interés
Las distancias se expresan en números redondos.

Dataran Pahlawan Melaka Megamall: 0,1 km
Hatten Square: 0,2 km
Centro comercial Mahkota Parade: 0,3 km
Independence Memorial: 0,4 km
Mahkota Medical Center: 0,4 km
A'Famosa (complejo de vacaciones): 0,4 km
Kite Museum: 0,5 km
Museo del Palacio del Sultanato de Malaca: 0,5 km
Muzium Rakyat: 0,6 km
Iglesia de San Pablo: 0,6 km
Islamic Museum: 0,7 km
Menara Taming Sari: 0,9 km
Museo marítimo Muzium Samudera: 0,9 km
Iglesia de Cristo: 0,9 km
Iglesia de San Francisco Javier: 0,9 km

El aeropuerto más cercano se encuentra en Malacca (MKZ-Batu Berendam): 10,4 km

Información adicional

Check-in

Desde15:00h

Check-out

Hasta11:00h

Servicios

  • Accesibilidad

    • Adaptado para personas con discapacidad
  • Acceso a internet

    • Wifi gratis
  • Actividades - Tiempo libre

    • Gimnasio
  • Aparcamiento

    • Parking
    • Parking de pago
  • Complementos habitación

    • Recepción 24 horas
  • Generales

    • Guardaequipajes
    • Restaurante
  • Servicios

    • Ascensor
    • Atención en varios idiomas
    • Bar-Lounge
    • Caja fuerte en recepción
    • Centro de negocios
    • Peluquería
    • Salón de banquetes
    • Servicio de conserjería
    • Servicio de lavandería
    • Servicios de tintorería

Opiniones del hotel

3.5 sobre 5

Basado en 608 comentarios

  • Ubicación

    4.5 sobre 5
  • Calidad/Precio

    3.5 sobre 5
  • Habitaciones

    3.5 sobre 5
  • Limpieza

    3.5 sobre 5
  • Servicios

    3.5 sobre 5
  • Calidad del sueño

    3.5 sobre 5

Comentarios destacados

  • jorge c

    buena situacion, buen desayuno y buen precio

    La situacion es muy buena. El desayuno es completisimo por variedad y abundancia. excelente con dos cocineros para hacer huevos al momento y otro para hacer tipo creps. La habitacion es amplia. Tiene parking comodo incluido. LImpio. El precio es muy bueno, y barato para la calidad del hotel.

    5.0 sobre 5
  • 891estefanias

    Correcto

    El hotel está cerca del centros comerciales, Chinatown... pero nada más. Es un hotel enorme con simpatía variada. En los dos días que estuvimos no nos limpiaron la habitación ni repusieron nada. Correcto para el precio... aunque seguro que hay Guesthouse mejores de precios y más acogedoras.

    3.0 sobre 5
  • Dav_Goh

    Value for Money

    Stayed 1 night on the X'mas eve in the family room consist of 1 double and 1 single bed, for only Rm120+. First of all, they have 4 floors parking but very limited especially during peak season yet they have many floors and rooms. Parking is FOC by validating the ticket at the counter. But the hotel need some refurbishment, things are not too well maintained. Stints in the bathroom, safety box not working (no power), etc. There are 3 lifts to serve for 19 floors, so quite troublesome waiting for one, instead of waiting I just use the staircase where luckily I was at the 6th floor.

    3.0 sobre 5
  • llsh27

    Christmas holidays

    Parking is inadequate. Prepare to wait for the lifts especially busy periods. Our family suite was infested with cockroaches. Managed to switch the family suite to another family suite. Rooms looks dated and in dire need of maintenance. Cable tv sucks unless you are a fan of mediacorp.

    2.0 sobre 5
  • mawiabaz

    Regret! Must Read!

    Try to avoid this hotel: 1. No social distancing practising in this hotel. Authority need to check. Hotel comprises of 300+ rooms. Hotel lobby very small. When the times to check in & check out, all guest need to squeeze themselves. No point having any foot marks . Hotel staff also never bother about this. 2. This includes breakfast time. Too many guest, no one controlled the crowd. No social distancing. Guest table arrange without any social distancing. Hotel just stress on wearing glove. End up guest dun care. 3. Bomba lift using for guest use. It's not supposed to be like that. Lift very small & slow. When peak time, need to wait a minimum of 15 to 20 mins to use the lift. If you are lucky.. 4. No service lift in this hotel. All staff also using the same lift with guest. Housekeeping staff smell badly - housekeeping staff with baby cot, F&B bringing room service food, bellman bring luggage trolley. Makes the situation more worst especially during peak hours. 5. Hotel parking very limited and narrow. Guest parked their car at all the drive way up & down without any concerned from the hotel mgmt. Not only that, guest can parked where they want too. No restriction on this. At one time infront of me, one hilux hit one car and just move on. Yea..he cannot moved his car as other guest parked their car at no designated car park. I believed 4 levels of car park, can only accommodate 150 lots (my guess) but hotel have 300+ rooms?? But lucky it's a free parking. 6. My bad experience at breakfast restaurant - I would like to buy additional breakfast coupon for the next day as on our first day we need to wait for the process and people are queuing behind us. And off course no social distancing. When approach the hostess/cashier - they informed me that no purchase can be done at the restaurant but only can be done at reception counter (FO). But rationally how they can sell coupon for the day there? What's the different?. When I go down to reception (FO) around 10pm, the receptionist said, they are not selling the coupon. Need to buy at the restaurant. I'm like stunt and mad at that time. Haiiihhh.. 7. Check out time - called reception at 11.30am for luggage down and bellman pick up around 11.45am. However, luggage only received by us 12.45pm. Need to wait at lobby drop off for 1 hour. (Like at airport luggage - funny!). Called the person in charge FO - and just give me excuse peak time..so cannot do anything. I just said that's not my problem! If I'm catching a flight/bus, I might missed them. Spoken to bellman once we received our luggage and he's admitting this problem happened everytime peak hours. And actually he's supporting my anger towards the FO person as they also got scold by other guest before this but mgmt did not do any other precautions steps. 8. Got cockroaches in bathroom. 9. Positive notes: Food good. Bellman guys nice! If you need further clarifications, called me at 0168423450. And i hope mgmt staff or even the GM can called me personally for an explanations. Im staying in room 1703.

    1.0 sobre 5