The Heads Hokianga

  • Hotel
  • Boutique
  • 4 Estrellas

State Highway 12, Opononi

Valoraciones

4.0 sobre 5

Basado en 778 comentarios

  • Ubicación

    5.0 sobre 5
  • Calidad/Precio

    4.0 sobre 5
  • Habitaciones

    4.0 sobre 5
  • Limpieza

    4.0 sobre 5
  • Servicios

    4.0 sobre 5
  • Calidad del sueño

    4.0 sobre 5

Descripción

Ubicación del establecimiento Si decides alojarte en The Sands Hotel de Omapere, estarás a pie de playa, a 4 min a pie de Omapere Beach (playa) y a 14 de Mirador de Pakia Hill. Además, este hotel de playa se encuentra a 3,1 km de Opononi Beach ...

Disponibilidad

¿Cuándo quieres alojarte en The Heads Hokianga?

Descripción general

Ubicación del establecimiento
Si decides alojarte en The Sands Hotel de Omapere, estarás a pie de playa, a 4 min a pie de Omapere Beach (playa) y a 14 de Mirador de Pakia Hill. Además, este hotel de playa se encuentra a 3,1 km de Opononi Beach (playa) y a 18,4 km de Hokianga Harbour.

Habitaciones
Te sentirás como en tu propia casa en cualquiera de las 43 habitaciones con frigorífico y televisión LCD. La conexión wifi gratis te mantendrá en contacto con los tuyos. Además, podrás disfrutar de canales por satélite. El baño privado está provisto de artículos de higiene personal gratuitos y secadores de pelo. Entre las comodidades, se incluyen teléfono y tabla de planchar con plancha, además de un servicio de limpieza disponible todos los días.

Servicios
Con una piscina al aire libre y muchas otras instalaciones recreativas a tu disposición, no te quedará ni un minuto libre. Tienes también una terraza y jardín donde sentarte a contemplar el paisaje. Encontrarás además conexión a Internet wifi gratis, servicios de conserjería y servicio de celebración de bodas.

Para comer
Toma algo de cocina local en Bryers Room Restaurant, un restaurante en primera línea de playa con vistas al jardín al aire libre. Si quieres, también puedes llamar al servicio de habitaciones con horario limitado. Qué mejor forma de acabar el día que con una bebida en el bar o lounge. Se ofrece un desayuno a la carta todos los días de 06:30 a 10:00 con un coste adicional.

Servicios de negocios y otros
Tendrás consigna de equipaje, una lavandería y una biblioteca a tu disposición. ¿Estás organizando un evento en Omapere? En este hotel tienes a tu disposición 144 metros cuadrados de espacio con zona para conferencias y salas de reuniones. Hay un aparcamiento sin asistencia gratuito disponible.

Restauración
El alojamiento estará en obras por renovación desde el 29 de julio de 2024 hasta el 29 de septiembre de 2024 (fechas sujetas a cambios). Las obras afectarán a las siguientes áreas:

  • Algunas habitaciones
Los trabajos de renovación se realizarán solamente durante el horario laboral entre semana. Se tomará todo tipo de precauciones para minimizar cualquier ruido y posibles molestias.

Datos de Interés
Las distancias se expresan en números redondos.

Omapere Beach (playa): 0,3 km
Mirador de Pakia Hill: 1,2 km
Opononi Beach (playa): 3,2 km
Hokianga Harbour: 18,4 km
Hokianga Art Gallery: 22,1 km
Rawene Domain: 24,1 km
Rawene Community Library: 24,9 km
Village Arts: 30,5 km
Lookout: 32,9 km
Trounson Kauri Park (parque): 44,1 km
Motuti Marae: 45,9 km
Maungataniwha Range: 47,6 km
Wairere Boulders (reserva natural): 50,7 km
Maunganui Bluff (paraje natural): 51,1 km

El aeropuerto más cercano se encuentra en Kerikeri (KKE-Bay of Islands): 93,2 km

Información adicional

Check-in

Desde17:00h

Check-out

Hasta10:00h

Servicios

  • Acceso a internet

    • Wifi gratis
  • Actividades - Tiempo libre

    • Piscina exterior
    • Zona/instalación de barbacoa
  • Aparcamiento

    • Parking
  • Generales

    • Guardaequipajes
    • Jardin
    • Restaurante
  • Servicios

    • Bar-Lounge
    • Biblioteca
    • Caja fuerte en recepción
    • Información turística
    • Recepción (horario limitado)
    • Salas de reunión
    • Servicio de botones
    • Servicio de conserjería
    • Servicio de lavandería
    • Terraza

Opiniones del hotel

4.0 sobre 5

Basado en 778 comentarios

  • Ubicación

    5.0 sobre 5
  • Calidad/Precio

    4.0 sobre 5
  • Habitaciones

    4.0 sobre 5
  • Limpieza

    4.0 sobre 5
  • Servicios

    4.0 sobre 5
  • Calidad del sueño

    4.0 sobre 5

Comentarios destacados

  • Maria_c_m8

    Habitación mal insonorizada

    Pasamos una noche durante nuestra luna de miel. Nos alojaron en una habitación alejada del hotel en si. Era grande y luminosa, pero estaba muy mal insonorizada. Teníamos unas vecinas ruidosas que montaron una fiesta (con musica y griterío) y no pudimos dormir en toda,la noche. Nos quejamos a recepción, pero no se molestaron en solventar el problema. El desayuno no me pareció muy bueno; muy grasiento y poco variado. Eso sí, cenamos muy bien en el restaurante del hotel. Por la mañana paseamos por la playa delante del hotel y la zona ajardinada y la verdad, es que es bonito. Creo que los bungalows anexos al edificio principal rebajan el nivel del hotel. No volvería a alojarme en uno de ellos.

    3.0 sobre 5
  • Forgetitnow123

    Disappointed

    Our room was way overpriced...more even than New Years Eve in Osaka,Japan. Our mother had booked the room the night before us. Even though she checked out in the morning, the room was not cleaned before we came at 9pm. The air con did not work. The TV did not work. There was no lighting by the steps ouside. Our family in the next room had no towels. Their room smelt of vomit. As locals we will NOT recommend any of our large family to stay here.

    1.0 sobre 5
  • manicmedicnz

    Million dollar views but the building is getting neglected.

    Great location, great view and friendly staff. 1 toilet roll?? Broken bits in the room, all minor but not great. Toilet leaked so the cystern kept refilling all night keeping me awake. Asked about the king prawns and was told that you had 6 and they were hot; had 5 and they are cold. Just poor waiting staff not knowing the menu but tasted good. Food in general is overpriced for what you get 3/5 Dodgy door lock. Room nice but very basic, booked upstairs room and received ground floor due to all being booked out ... I booked 3 months prior. Booked an upstairs and got a downstairs room - you want the upper floor. Best phone and check that it is booked like that - I did but on arrival still didn't get it even after phoning. Fully booked and everyone checked in so we couldn't be moved - even though we were early? Staff shouting at 0700 Sunday morning from outside to inside, that's poor service, lazy and rude. I doubt that I'll return to this venue but the location is great. Just bring your game up and spend some coin in the rooms to get it back to it's former glory.

    2.0 sobre 5
  • kim_andrews107

    Not what it used to be

    We have often enjoyed this high quality hotel, in the past. We stopped for lunch on our way north- in the middle of the holiday season. The Opononi village was heaving with people. The Heads restaurant was almost empty. I see that the hotel is now owned by the TAJ corporation -as of dec 2018. In this short time , quality control has decreased markedly. There was one excellent waitress , with ALL of the other staff exhibiting poor hospitality skills. The menu was surprisingly VERY basic. The meals were substandard quality, with the chicken burger, a processed patty of lesser quality than a takeaway shop- . I ordered the feta, walnut, pear salad, that was almost entirely a bowl of rocket. I gave direct feedback to the hotel at the time, and I understand this was given to the "chef". Maintenance has been let slide, with the appearance of the deck restaurant being a bit "shabby" Beware management- NZers are known for not complaining directly- but they will discuss problems with others and in time vote with their feet. This restaurant should have been full, at that time of the year . NZers are your entire market now, and return custom is your business. Effort in training the staff properly in hospitality, avoidance of silly cost cutting (and therefore meal quality), general maintenance with attention to detail and employing proper chefs are essential improvements. A spectacular view and wedding bookings- will not be enough to sustain you in this new business environment.

    3.0 sobre 5
  • trixie3162

    Management dont care if you have bad experience

    We stayed at the Copthorne not that long ago and had such a horrible holiday due to being given wrong room even though we booked 6 months in advance and were then moved twice as booking basically mismanaged and double booked, we ended up at 2 back up rooms outside the hotel. Prebooked dinner 4 weeks earlier and they had no booking, lucky i printed all bookings i make to avoid situations like this. Ordered meal,waited 2 hours so got fed up and left, asked for a wine list, they only had one, thought at least we could get a drink only to be told after 25 mins they dont have that wine. This place is the worst we have ever stayed at. Breakfast a random affair where all the locals come in to get breakfast and dont seem to pay. Wrote to head office and manager and no reply so shows how much the care about their hotel and customer service. The only good thing about this place is the view and comfy beds.

    1.0 sobre 5